Wiadomości Branżowe Zdrowie

Zdrowy dzieciak jada whomus?

Czy w dzisiejszych czasach dziecko może zdrowo jeść? Czy jesteśmy w stanie uchronić je przed fast foodami? Czy czterolatek może kochać świeże warzywa, ziarna i strączki? Tak, a zdrowe żywienie malucha nie musi być wcale trudne! Sięgnij po

Czy w dzisiejszych czasach dziecko może zdrowo jeść? Czy jesteśmy w stanie uchronić je przed fast foodami? Czy czterolatek może kochać świeże warzywa, ziarna i strączki? Tak, a zdrowe żywienie malucha nie musi być wcale trudne! Sięgnij po odżywczy, smaczny hummus marki whomus? i wyczaruj z nim dziesiątki super potraw. Dzieciaki szczególnie lubią whomus? z suszonymi pomidorami.

Hummus marki whomus? jest mieszanką ciecierzycy, pasty sezamowej tahini i oleju roślinnego. To idealna potrawa dla trochę starszych pociech. Jest smaczny, świetny jako dodatek do pieczywa lub warzyw albo punkt wyjścia do przygotowywania ciekawych dań. Lubiany przez dzieci hummus z suszonymi pomidorami ma niesamowicie kremową konsystencję i bardzo apetyczny kolor. Jest lekki i wspaniale się rozprowadza. Dodatek pomidorów nie dominuje, jedynie uzupełnia tradycyjny smak hummusu.

Przede wszystkim jednak hummus jest niezwykle zdrowy. Według piramidy żywienia, jego składniki (warzywa strączkowe, oliwa, sezam) powinny być spożywane codziennie. Zawiera dużo żelaza i witaminy C, co poprawia odporność organizmu i zapobiega anemii. Ma znaczne ilości kwasu foliowego i witaminy B6 wpływające na działanie układu nerwowego. Jest doskonałym źródłem manganu, który pomaga w przyswajaniu innych składników oraz dodaje energii. Zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu krwionośnego. Hummus zawiera też niezbędną do funkcjonowania organizmu siarkę, spore ilości cynku i błonnika.

Zaleca się jedzenie hummusu kobietom w ciąży, karmiącym oraz dzieciom w okresie wzrostu. Ponadto hummus ma niski indeks glikemiczny i powoduje niewielki wzrost glukozy we krwi, co jest ważne dla diabetyków. Zaś w 2007 roku naukowcy z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie odkryli, że pasta wspomaga wzrost, łagodzi agresję i łagodzi objawy alergii! W dodatku mała ilość wystarczy by nasycić i dostarczyć niezbędnych dla rozwoju składników.

Hummus z suszonym pomidorem 200 g whomus?

Sugerowana cena detaliczna: 10,00 zł

A to już wiesz?  Jaką wybrać żywność? Pełnoziarnistą znaczy pełnowartościową!

„Hummus zawiera wiele cennych i łatwo przyswajalnych składników, koniecznych dla rozwoju i ochrony organizmu. Wartościowe białko, żelazo, witaminę C, B6, kwas foliowy i kwasy nienasycone. Co przy dzisiejszych alergiach istotne, jest to produkt bezglutenowy! Już roczne dziecko może spożywać niewielkie ilości ciecierzycy, oliwy, sezamu i przypraw. Nie widzę więc przeszkód aby hummus dwa-trzy razy w tygodniu jadł na przykład czterolatek” – uważa dr Marcin Lasiewicki, internista. „Oczywiście, o ile nie stwierdzono alergii pokarmowej wywoływanej przez sezam” – zastrzega.

Zdrowe nawyki żywieniowe warto zaszczepiać jak najwcześniej. Rozdrobnione warzywa podajemy już niemowlętom, ale potem bywa trudniej. Kilkulatki zaczynają przy jedzeniu wybrzydzać i dużo zależy od nas. Nie rezygnujmy wtedy z podawania warzyw, gotujmy w domu. Niejadkowi zdrowe składniki możemy przemycać w jego ulubionych daniach, wmieszać do potraw, ukrywać pod sosem lub serem. Przede wszystkim jednak warto uczyć dziecko ciekawości świata i nowych smaków. Bawić się jedzeniem, razem przygotowywać i dekorować posiłki. Dbajmy o dietę naszego dziecka od początku. Nie pozwólmy by poznało smak słonych przekąsek, słodycze lepiej zamieńmy na świeże lub suszone owoce. I podawajmy hummus. Później, gdy rówieśnicy będą się objadać żelkami i chipsami, nam będzie łatwiej przekonać dziecko do zdrowej diety.

Załączamy kilka przepisów na kolorowe potrawy z whomus? dla dzieci.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy